środa, 18 grudnia 2013

My Słowianie - etniczny piernik


Trochę poniosło mnie przy dekoracji i tak oto powstał piernik pt. "My Słowianie"...


Składniki:


  • 3 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki cukru
  • 3 łyżki kakao
  • opakowanie przyprawy do pierników (dałam Kotanyi)
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka sody
  • szklanka mleka
  • szklanka powideł
  • 1/2 szklanki miodu (u mnie gryczany)
  • 3 jajka
  • 1/2 szklanki oleju


Wymieszać wszystkie sypkie składniki. Do garnka wlać mleko, powidła i miód i lekko podgrzać, tak tylko do zespolenia się mieszaniny i wlać ją do składników suchych. Dodać żółtka jaj, olej i zmiksować. Osobno ubić pianę z białek i delikatnie połączyć ją z masą. Przelać do foremki wysmarowanej masłem.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 45 - 50 minut.
Piernik ostudzić na kratce i udekorować.

Smacznego!








3 komentarze:

  1. Jest absolutnie zachwycający!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super etniczna, a piosenka też bardzo mi się podoba.
    Babka zjawiskowa. Pozdrawiam i zapraszam do mnie na świąteczne potrawy

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...