niedziela, 30 marca 2014

Szponder wołowy pieczony ze śliwką węgierką



Kupiłam piękny kawałek szpondra z młodziutkiej 16 - miesięcznej wołowiny. W pierwszym odruchu chciałam go pociąć na mniejsze kawałki bo na zupę, ale w końcu mi się go żal zrobiło i upiekłam w całości. Bo szponder to nie tylko mięso na zupę, ale przede wszystkim żeberka :)



Składniki dla 4 osób:

  • ok. 1,5 kg szponder
  • 2 szklanki mrożonych wypestkowanych węgierek
  • 2 średnie cebule
  • garstka suszonych moreli
  • 1-2 łyżki klarowanego masła
  • sól, pieprz do smaku


Mięso umyć, osuszyć, natrzeć solą i pieprzem, odstawić na kilka godzin, następnie obsmażyć na klarowanym maśle i zapakować do brytfanny. Obłożyć śliwkami, morelami i cebulą pokrojoną w piórka i piec w piekarniku nagrzanym do 160 stopni przez 2 godziny. Na ostatnie pół godziny brytfannę otworzyć i pozwolić mięsu się przyrumienić.
Podawać z tłuczonymi ziemniakami i domową surówką.

Smacznego!










2 komentarze:

  1. "W pierwszym odruchu chciałam go pociąć na mniejsze kawałki bo na zupę, ale w końcu mi się go żal zrobiło i upiekłam w całości"
    Albo kłamiesz, albo ukradłaś 2 zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba mieć niezły tupet, żeby tak kogoś oskarżać o kradzież...

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...