piątek, 28 listopada 2014

"Poderwij mnie" - tiramisu - najprostsze, najlepsze


Tiramisu, włoski klasyk, w tłumaczeniu "poderwij mnie". Dzisiaj ja Was poderwę moim przepisem :)
Jak to w przypadku każdej klasycznej potrawy, istnieje wiele "najlepszych" przepisów jak i sposobów jego podawania. Ja podaję mój najlepszy, może spróbujecie?



Składniki na 4 - 6 porcji:

  • 4 żółtka (pokojowa temperatura)
  • 4 łyżki cukru
  • 250 g mascarpone (pokojowa temperatura)
  • 200 g podłużnych biszkoptów
  • ok. 200 ml mocnej kawy
  • kieliszek likieru kawowego
  • 3 - 4 łyżki gorzkiego kakao


Zaparzyć porządnej kawy, nalać do miseczki, poczekać aż ostygnie i dolać likieru. Żółtka utrzeć z cukrem na białą masę, zmniejszyć obroty miksera i dodać ser. Masa powinna mieć konsystencję budyniu. Na dnie naczynia układać biszkopty zanurzone w kawie (zanurzone a nie wymoczone!), posypać je delikatnie kakao a na nie wyłożyć połowę masy. Na to znowu biszkopty, kakao i masa i na sam koniec oprószyć kakao. Wstawić do lodówki na minimum 4 godziny. Przed podaniem można znowu posypać kakao.
Włosi najczęściej zjadają porządnie schłodzone tiramisu na drugie śniadanie wraz z filiżanką espresso :)

Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...