środa, 12 listopada 2014

Na drugie śniadanie: bananowo-dyniowe babeczki z imbirem


Zdrowe i pożywne babeczki z pełnoziarnistej mąki, gdzie słodycz banana i dyni została przełamana ostrością imbiru, w sam raz na drugie śniadanie :)


Składniki na 12 babeczek:

  • 2 bardzo dojrzałe banany
  • szklanka musu dyniowego
  • 1/3 szklanki brązowego cukru
  • 1 jajko
  • 1/3 kostki masła
  • 1 1/2 szklanki mąki żytniej pełnoziarnistej
  • 3 łyżki kandyzowanego imbiru
  • szczypta soli
  • łyżeczka proszku do pieczenia

Dynię kroimy w kostkę, lekko podlewamy wodą i dusimy do miękkości. Ostudzoną dynię miksujemy i odmierzamy jedną szklankę. Banany rozgniatamy widelcem, dodajemy cukier, rozbełtane jajko w temperaturze pokojowej, masło roztopione wcześniej i wystudzone oraz resztę składników i mieszamy, niby można mikserem ale ja dziobałam banany widelcem i tak też dokończyłam ciasto. A na koniec dodajemy mój sekretny składnik - kandyzowany imbir pokrojony na drobne kawałki.
Ciasto nakładamy do formy na muffiny wyłożonej papierkami i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na mniej więcej 25 minut.

Smacznego!



Przepis bierze udział w konkursie gdzie można wygrać taką książkę.

Moje wypieki i desery na każdą okazję

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...