poniedziałek, 12 stycznia 2015

Razowe tagliatelle z awokado, anchois i orzeszkami pinii - baaardzo FIT


Macie produkty spożywcze/dania bez których nie wyobrażacie sobie życia? Ja mam - makaron. No normalnie co ja poradzę, że bez niego żyć nie mogę? I nieważne, że dieta, że ma być FIT, makaron musi być i basta! Bo to nie makaron tuczy, ale nieodpowiednio dobrany do niego sos…



Składniki na 2 porcje:

  • 150 g suchego makaronu razowego tagliatelle (lub spaghetti)
  • 1 małe awokado
  • sok z połówki cytryny
  • 4 ząbki czosnku
  • 6 filecików anchois
  • 2 łyżki orzeszków pinii


Makaron ugotować według przepisu na opakowaniu. Miąższ awokado zmiksować z sokiem cytryny, czosnkiem i anchois. Orzeszki uprażyć na suchej patelni.
Makaron odcedzić zostawiając 1/4 szklanki wody z gotowania. Mus z awokado rozrzedzić Tą właśnie wodą i połączyć z makaronem. Posypać orzeszkami pini.
Smacznego!


A wiecie czemu to takie zdrowe i FIT? Bo…

Makaron razowy jest zdrowszy on "normalnego", jest bogatszy w mikroelementy i błonnik, jest cennym źródłem węglowodanów i powoduję, że po jego zjedzeniu poziom cukru wzrasta znacznie wolniej. 

Awokado - kwas oleinowy w nim zawarty obniża poziom złego cholesterolu i przeciwdziała nowotworom, zawiera mnóstwo potasu, witamin C, E i A oraz kwasu foliowego.

Orzeszki pinii zawierają sporo białka, magnezu oraz dużo cynku, co czyni je afrodyzjakiem...

Do ugotowania tego dania zainspirowała mnie książka Konrada Gcy "Kuchnia FIT. Śniadania, obiady, kolacje", której recenzję możecie przeczytać TUTAJ.



Zdrowy obiad Niskokaloryczny styczeń Niskokaloryczny styczeń

2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie - tyle pysznych składników w 1 daniu, z pewności smakowało fanatystycznie :) Ja nie wyobrażam sobie dnia bez kaszy jaglanej, jabłka, awokado i orzechów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też już coraz częściej jem jaglankę :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...