piątek, 11 października 2013

Buraczki z jabłkiem i cebulą na zimę


 Podpatrzyłam na blogu ChilliBite i pozazdrościłam i swoje zrobiłam... TUTAJ oryginalny przepis.

Składniki:


  • 2 kg buraków
  • 1 kg jabłek (ja dałam złotą renetę)
  • 0,5 kg cebuli
  • łyżka cukru trzcinowego
  • łyżka octu winnego
  • 0.5 łyżeczki soli
  • oliwa

Buraki wyczyścić i upiec w piekarniku aż będą miękkie, ja dałam na 160 stopni na godzinę. Po ostudzeniu obrać i starkować na grubej tarce, z jabłkami uczynić podobnie. Mój Kiciuś poradził sobie z nimi migiem :)
Cebulę pokroić drobniutko i zeszklić na oliwie. Dodać wraz z oliwą do buraków, przyprawić i pogotować jakieś 15 minut. Nakładać do wyparzonych słoików i pasteryzować (ja wkładam do piekarnika włączonego na 140 stopni na 30 minut).

Smacznego!

2 komentarze:

  1. 0,5 cebuli? czy 0,5 kg.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że 0,5 kg, już poprawiłam, dziękuję za uwagę :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...