poniedziałek, 18 lutego 2013

Cobbler z jabłkami i brzoskwiniami


Owoce i słodkie ciasto to jest właśnie cobbler, owoce mogą być różne a ciasto może mieć dodany jakiś magiczny składnik, który go odróżni od innych...
Ja swój własny cobbler zrobiłam z jabłek i brzoskwiń z cynamonem a do ciasta dodałam skórkę z limonki.

Składniki dla 4 osób:


  • 2 małe jabłka
  • 4 połówki brzoskwiń z puszki
  • łyżka brązowego cukru
  • łyżeczka cynamonu
  • łyżka kaszki kukurydzianej
  • pół kostki miękkiego masła
  • pół szklanki cukru
  • jajko
  • 3/4 szklanki mąki
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • skórka starta z limonki
  • szczypta soli
  • słodka śmietanka do podania


Jabłka i odsączone brzoskwinie pokroić na cząstki, wymieszać z cukrem brązowym, cynamonem i kaszką, wyłożyć do nasmarowanego masłem naczynia do zapiekania. Miękkie masło zmiksować z cukrem, dodać jajko, miksując dalej dodać kolejno mąkę, wanilię, skórkę, sól i proszek. Ciasto wyłożyć łyżką na przygotowane owoce. Zapiekać w piekarniku nagrzanym do 190 stopni przez 40-45 minut.

Podawać ciepłe z lodami waniliowymi, ja nie miałam więc podałam ze słodką śmietanką :)

Smacznego!







3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...