czwartek, 20 grudnia 2012

Kaszotto vel cashotto grzybowe czyli pęczak z kaszą


Jeżeli może być risotto, to czemu z pęczaku nie zrobić kaszotto z pęczaku? Nam bardzo posmakowało i znajdzie się na wigilijnym stole...

Składniki dla 4 osób:

  • duży kubek pęczaku
  • 2 kubki bulionu (bulionu ma być 2 razy tyle co kaszy)
  • cebula
  • garść grzybów suszonych
  • 3 łyżki masła
  • sól, pieprz do smaku


Grzyby teoretycznie powinniśmy namoczyć, ale ja tego nie zrobiłam... Wrzuciłam je do wody, trochę pogotowałam, odcedziłam, ostudziłam, pokroiłam na mniejsze kawałki. Wody nie wylałam, przyda się!
Na łyżce masła usmażyłam drobno posiekaną cebulę, wrzuciłam pęczak, podsmażyłam chwilkę, zalałam bulionem i gotowałam ok. 25 minut, dodałam grzyby, resztę masła, wodę z grzybów i poddusiłam jeszcze 10 minut.
Kaszotto podałam z pieczoną szynką, ale to już w innym poście...

I gotowe!

Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...