czwartek, 6 grudnia 2012

Piernik dla leniwej gospodyni albo szybki piernik dla niespodziewanych świątecznych gości albo poprostu pierniko-muffiny...


Owszem piernik staropolski robię, a jakże, nabiera mocy w spiżarni, ale czasem trzeba też zrobić coś na szybko, bo nie ma czasu, bo się nie chce, bo goście u proga... i wtedy mogą nas uratować pierniko-muffiny!

Przepis na 12 sztuk:
  • szklanka mąki pszennej
  • szklanka mąki pełnoziarnistej (ja dałam orkiszową)
  • 4 łyżki kakao
  • 1/3 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka przyprawy piernikowej
  • 2 jajka
  • 4 łyżki masła
  • 4 łyżki miodu
  • szklanka mleka
  • do środka - słoik powideł śliwkowych, ja używam SWOICH
  • do dekoracji - tabliczka czekolady (ja dałam gorzką), 2 łyżki mleka, złote kuleczki dekoracyjne

W garnuszku delikatnie podgrzewamy mleko, dodajemy miód, masło, troszkę studzimy, wbijamy jajka i bełtamy.
W misce mieszamy mąkę, kakao, cukier, proszek i przyprawę. Masę mleczno-miodowo-masłowo-jajeczną dodajemy do miski z mąką i mieszamy łyżką do szybkiego połączenia się składników.
Wylewamy ciasto do foremki muffinowej wyłożonej papilotkami do połowy objętości, dodajemy po solidnej łyżeczce powideł i dolewamy ciasta.
Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 25 minut. Sprawdzamy patyczkiem czy dobre, ale uważając, żeby nie trafić w powidła :)
Wystawiamy muffiny na kratkę, w rondelku rozpuszczamy czekoladę z mlekiem, maziamy po muffinach i obsypujemy kuleczkami. Jak się uda, lekko studzimy i jemy!

Smacznego!








4 komentarze:

  1. Leniwa nie jestem - a chętnie bym takie zrobiła. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. moim zdaniem to jest niedopieczone nawet jezeli miala wyjsc lawa to ona totalnie inaczej wyglada

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma taką lawę na jaką zasłużył...

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...