środa, 6 listopada 2013

Biały ser własnej produkcji


Korciło mnie od dłuższego czasu, żeby zrobić swój własny ser biały, a zupełnie nie pamiętałam jak robiła go Babcia... Poczytałam trochę, popytałam pań na bazarze i udało się, zrobiłam własny biały ser!



Składniki:
  • 1/2 l zsiadłego mleka (ja miałam z wiejskiego mleka)
  • 2 l świeżego mleka niepasteryzowanego

Mleko świeże podgrzałam do takiej temperatury, że nie mogłam włożyć do niego palca (jeszcze nie dorobiłam się termometru i nie wiem jaka to była temperatura :). Wlałam do gorącego mleka mleko zsiadłe, zamieszałam, przykryłam ściereczką i odstawiłam na noc, żeby się zsiadło. Rano mleko znowu podgrzałam do takiej temperatury, że nie można włożyć palca i takie ciepłe wylałam na sitko wyłożone gazą. Po tym jak większość serwatki ściekła, zawinęłam ser gazą, nakryłam talerzykiem obciążonym słoikiem z powidłami i już po 30 minutach mój serek był gotowy!

Z podanych składników uzyskałam 370g białego sera, z którego niezwłocznie zrobiłam Twarożek mojej Babci.

Smacznego!


6 komentarzy:

  1. Może kiedyś się w końcu odważę zrobić taki własny serek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zawsze jestem na tak dla domowych produktów. musi być pyszny! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robiła twaróg sama raz - wyszedł niesamowicie delikatny, grudki były widoczne, ale w smaku nie było ich wcale czuć. Pychota! A dla mnie to ważne, bo tutaj twarogu kupić nie można, niestety...
    Narobiłaś mi teraz apetytu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co z tego, że można kupić jak jest niesmaczny? Taki domowy to jest to!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...