sobota, 23 listopada 2013

Zupa grzybowa ze świeżych grzybów


Składniki dla 4 osób:


  • 1 - 1,5 l wywaru mięsnego
  • 2 marchewki
  • pietruszka
  • pół selera
  • cebula
  • 6 ziemniaków
  • 2 szklanki podgrzybków świeżych lub mrożonych
  • 3 łyżki śmietany
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • sól, pieprz do smaku
  • lane kluski - jajko + szczypta soli + 4 łyżki mąki


Ja użyłam wywaru z gotowania golonki, poprostu porządnie go wyziębiłam, zdjęłam cały tłuszcz, przecedziłam i już :)
Do wywaru dodałam pokrojoną włoszczyznę i gotowałam ją niemal do miękkości. Wtedy wrzuciłam grzyby, pokrojone w kostkę ziemniaki i cebulę. Zupę doprawiłam i zrobiłam kluski lane.
Kluski lane - jajko rozbełtać porządnie z mąką i szczyptą soli, teoretycznie ciasto powinno mieć gęstość ciasta naleśnikowego i powinniśmy je wlewać do gorącej zupy (stąd nazwa: kluski lane), ale moi domownicy wolą wersję na bardziej gęsto, czyli tak bardziej jak gęsta śmietana a ciasto się bardziej nakłada niż wylewa.
Na koniec do zupy dodałam śmietany i natki.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...