niedziela, 2 grudnia 2012

Gulasz wołowy z winem, makaronem-ryżem i przyprawą Kamis, podany w dyni Hokkaido


Składniki dla 4 osób:


  • 1/2 kg wołowiny
  • 25 dag wędzonego boczku
  • 1 duża cebula
  • szklanka wina
  • litr bulionu np. drobiowego
  • łyżka mąki
  • przyprawa Kamis Kulinarne Inspiracje - Pikantna wołowina w winie
  • butelka/karton przecieru pomidorowego, ja używam TAKIEGO
  • opakowanie makaronu Międzybrodzkiego ryż
  • sól, pieprz do smaku
  • do podania - 4 małe, kształtne dynie Hokkaido

Boczek pokroić w drobną kostkę, usmażyć, dołożyć cebulę pokrojoną w piórka, podsmażyć, odłożyć na bok. Wołowinę umyć, pokroić, delikatnie oprószyć mąką. Usmażyć na tłuszczu wytopionym z boczku, jeżeli nic nie zostało to na 2 łyżkach oleju.
Do garnka wrzucić podsmażoną wołowinę, boczek z cebulą, zalać winem, poddusić przez ok. 10 minut. Dolać bulion, wrzucić przyprawy, przecier pomidorowy, przykryć i dusić przez ok 1,5 - 2 godziny.

UWAGA!!! jak nie macie bulionu dodajcie poprostu wody, żadnych kostek rosołowych!!!!

Jeżeli chcecie podać gulasz tak jak ja w małych dyńkach, w międzyczasie umyjcie je dokładnie i wstawcie do piekarnika rozgrzanego do ok. 160-180 stopni na 40 minut. Po tym czasie dynie zmiękną i dadzą się łatwo kroić. Odetnijcie czapeczki z góry i wydrążcie środki. W tak uzyskanych miseczkach podajcie gulasz.

Do przyrządzenia gulaszu użyłam gotowego zestawu przypraw Kamisa, który otrzymałam od producenta. Moje uwagi odnośnie tej przyprawy - jest naprawdę cholernie ostra, płatki chili nie są za grosz zwietrzałe... ja swój gulasz uratowałam dodając pod koniec gotowania makaron, można też było dorzucić drobno pokrojone ziemniaki. Więc jeżeli nie jadacie piekielnie ostrych przypraw, użyjcie tylko odrobiny chili :)












Do przygotowania gulaszu użyłam przypraw Kamisa Kulinarne Inspiracje - Pikantna wołowina w winie oraz makaronu Międzybrodzkiego 4 jajecznego o wdzięcznej nazwie "ryż".










Pomarańczowy...


4 komentarze:

  1. wspaniale podanie :) uwielbiam wykorzystywanie warzyw i owocow jako naczyn, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakie można wrażenie na gościach zrobić :D

      Usuń
  2. dziekuję za udział w akcji, jednak danie nie jest w calosci tylko jednego koloru - makaron i miesko nie sa pomaranczowe stad nie spelnia wymogow akcji :( przykro mi - pozdrawiam cieplo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, że inne przepisy np. gołąbki w czerwonej kapuście są? Czyli mięso w środku jest również fioletowe... ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...