środa, 2 stycznia 2013

Tiramisu piernikowe, w sam raz na Boże Narodzenie i Wigilię


W tym roku postanowiłam nie podawać na Wigilię potraw, których nie lubimy tylko dlatego, że jest tradycja i wszyscy na przykład jedzą karpia... podałam potrawy które lubimy, jedynie trochę je "podrasowałam"... i tak powstało tiramisu piernikowe...

Składniki na ok. 9-12 porcji:


  • 4 szklanki pokruszonego piernika - u mnie staropolski z tego przepisu - KLIK
  • pół szklanki mocnej świeżo zaparzonej kawy
  • 500 g mascarpone
  • 6 żółtek
  • 10-12 łyżek cukru
  • kakao i cynamon do posypania
  • opcjonalnie - trochę płynnej czekolady do dekoracji


Na dnie szklanego naczynia ułożyć połowę piernika, polać kilkoma łyżkami przestudzonej kawy.
Przygotować krem - utrzeć żółtka z cukrem na puszysty biały kogel mogel, zmniejszyć obroty miksera, dodawać łyżkami mascarpone, po dokładnym wymieszaniu krem będzie gotowy.
Na pierniki nałożyć połowę kremu, na to kolejną warstwę piernika i na końcu krem. Wstawić do lodówki na conajmniej 4 godziny. Przed podaniem posypać kakao wymieszanym w proporcjach 1:1 z cynamonem. Moja córka dodatkowo upstrzyła deser płynną czekoladą, którą akurat dekorowała pierniczki.

Tiramisu było hiciorem ubiegłorocznej Wigilii i napewno będzie powtarzane :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...