piątek, 5 października 2012

Zupa ziemniaczano kalafiorowa z czipsami szałwiowymi smażonymi na maśle


Powiem szczerze, wymyśliłam ją na konkurs, Wybory Kulinarnego Bloga Roku, gdzie zadanie brzmiało "Wykwintny jak ziemniak"...

I co? Nico! Wyszła obłędnie dobra... ledwo zdążyłam zrobić zdjęcie...

A te smażone listki szałwii, mówię Wam - obłędne!!!

Składniki dla 4 osób:

  • 6 średnich ziemniaków
  • pół średniego kalafiora
  • 1/3 kostki masła niesolonego
  • litr mleka 3,2%
  • 1/4 łyżeczki soli
  • listki szałwii


Obranego i pokrojonego w kostkę ziemniaka oraz podzielonego na cząstki kalafiora podsmażyłam na połowie masła. Wlałam mleko i gotowałam ok. 15 minut.
Potem zmiksowałam, posoliłam do smaku i podałam zupę udekorowaną czipsami szałwiowymi i pokropioną masłem szałwiowym.

A jak zrobić czipsy szałwiowe - to proste wystarczy na maśle usmażyć listki szałwii na chrupko...

A zagłosować na mój przepis można TUTAJ.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...