wtorek, 20 listopada 2012

Pieczywo GRANEX - moje testowanie


Dostałam takie pieczywko jak na zdjęciu powyżej do popróbowania i potestowania...

Producent tak pisze na stronie:
Pieczywo Zawiera Błonnik wytwarzane jest z pełnych ziaren sześciu zbóż – żyta, pszenicy, kukurydzy, owsa, jęczmienia i amarantusa z dodatkiem ziaren słonecznika. Jest to produkt całkowicie naturalny, nie zawierający sztucznych spulchniaczy i ulepszaczy.Do jego produkcji nie używamy również mleka w proszku.

Pieczywo Zawiera Błonnik charakteryzuje się unikalną na naszym rynku, bardzo wysoką zawartością błonnika pokarmowego. Jest to błonnik rozpuszczalny o właściwościach proebiotycznych, regulujący działanie układu trawiennego. 100 g pieczywa zawiera 13,8 g błonnika, co sprawia, że jedna jego kromka zapewnia ok. 3% dziennego zapotrzebowania organizmu na ten składnik. Jest to również pieczywo lekkie charakteryzujące się  wyjątkowo niską kalorycznością.

Skład surowcowy: krajanka żytnia,otręby pszenne, pszenica, kasza jęczmienna, grys kukurydziany, płatki owsiane, sól, błonnik: inulina, ziarno słonecznika, mąka z amarantusa.Produkt zawiera zboża zawierające gluten oraz może zawierać śladowe ilości sezamu.


Wygląda na to, że jest zdrowe, co?
My w paczce znaleźliśmy 3 rodzaje pieczywa: z błonnikiem, z amarantusem, z ziołami i orkiszem. Najbardziej posmakowało nam to z orkiszem :)

Moje młodsze dziecię pałaszowało taką kanapeczkę (jakimś cudem zjada rukolę od Pana Ziółko):


Starsze pałaszowało "na sucho", a my z Narzeczonym ze śledzikiem z jabłuszkiem własnej produkcji:


Chcecie wiedzić jak zrobić takiego śledzika?
Trzeba pomoczyć solone filety w mleku, najlepiej przez noc, wyjąć, opłukać, osuszyć, pokroić na zgrabne kawałeczki, dodać jabłko starte na grubej tarce, trochę niezbyt gęstej śmietany, pomieszać i odstawić na dłuższą chwilę żeby się smaki przegryzły.

Moje zdanie na temat tego pieczywa? Nie dałabym rady jeść go na stałe, ja jednak jestem z tych, co to muszą zanurzyć zęby w miąższu prawdziwego chleba :D
Ale zawsze mam w domu jakieś opakowania tzw. chrupkiego chlebka na awaryjnie albo do podgryzania i Granex spokojnie się obronił w tej roli. 
Ma też 2 niewątpliwe zalety:
- nie lepi się do podniebienia (jesooo, jak ja tego nie znoszę, brrrr...)
- nie wilgotnieje i nie twardnieje w otwartym opakowaniu (młodzież nie zamyka opakowań!).

Tak więc mogę je polecić osobom odchudzającym się, dbającym o linię i takim co to lubią sobie czasem pochrupać...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...