wtorek, 27 listopada 2012

Spaghetti i zakręcone kuleczki w sosie pomodorro


U nas w domu sami makaroniarze a jeszcze dwaj męsni faceci, więc makaron + mięsko to idealne połączenie... ja dodatkowo bardzo nie lubię tradycyjnych mielonych, więc zawsze muszę coś pokombinować...

Składniki dla 4 osób:


  • opakowanie makaronu spaghetti
  • pół kg mięsa mielonego mieszanego wołowo-wieprzowego
  • duża cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • porządna garść (raczej męska) ziół (u mnie bazylia, tymianek i rukola)
  • 5-6 czubiastych łyżek parmezanu
  • jajko
  • pół czerstwej bułeczki
  • sól, pieprz do smaku
  • opakowanie przecieru pomidorowego w butelce lub kartonie (albo 2 kartony), u mnie mojej własnej produkcji według TEGU PRZEPISU
  • odrobina oleju


Mięsko wrzucamy do miski, dodajemy drobno posiekaną i przesmażoną cebulę, posiekany czosnek i zioła, jajko, parmezan, namoczoną wcześniej i porządnie odciśniętą bułeczkę, sól, pieprz do smaku. Wyrabiamy masę i formujemy w miarę jednakowej wielkości kuleczki, takie większe orzechy włoskie i podsmażamy je na patelni na rozgrzanej oliwie.
W płaskim garnku delikatnie podgrzewamy sos pomidorowy, ja do swojego nie daję nic, do kupnego dołożyłabym wcześniej podsmażony czosnek, cebulę i jakieś ziółko, żeby podkręcić smak, ale delikatnie, bo kulki są dobrze przyprawione, i wrzucamy nasze pupleciki. Gotujemy ok. 10 minut i podajemy z makaronem, najlepiej spaghetti.

Smacznego!



2 komentarze:

  1. To jest rzeczywiście to, co faceci lubią, bez zbędnych udziwnień, smaczne i sycące. Kupuję w ciemno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie nawet przypadło do gustu córce, a to nie jest takie oczywiste :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...