piątek, 4 maja 2012

Omlet z pomidorem, rukolą, szynką parmeńską i parmezanem


Nie zawsze jadłam śniadania, przez wiele lat wystarczała mi kawa...
Każdy dzień wyglądał podobnie - rano kawa, potem jakaś śmieciowa kanapka a wieczorem czyszczenie lodówki... nie było czasu na gotowanie bo głód był silniejszy. Potem oczywiście problemy z zaśnięciem, obietnice że już nigdy więcej, a następnego dnia to samo...
Na szczęście kiedyś spotkałam p. Alicję, która nauczyła mnie jeść rozsądnie, często, a szczególnie dbać o śniadania. Po kilku miesiącach już nie wyobrażałam sobie wyjścia z domu bez zjedzenia czegoś pysznego. Wbrew pozorom poniższy omlet nadaje się też na śniadania codzienne, nie tylko na weekend, poniewać jego przyrządzenie nie zajmie nam więcej niż 10 minut.

Składniki na omlet dla 1 osoby:
  • 2 jajka
  • odrobina mleka lub łyżka śmietany dla niedbających o linię
  • łyżka masła klarowanego
  • garść rukoli
  • plasterek lub 2 szynki parmeńskiej
  • pomidor 
  • wiórki parmezanu
  • sól, pieprz
W misce rozbijamy jajka, mieszamy z mlekiem (lub śmietaną), solimy, pieprzymy do smaku i wylewamy na rozgrzaną patelnię z rozpuszczonym masłem, na masę jajeczną wykładamy - pokrojonego pomidora, rukolę, porwaną szynkę i wiórki parmezanu i smażymy na małym ogniu. Ja nie lubię kombinować, więc omleta nie przewracam tylko przykrywam patelnię i pozwalam mu powolutku "dojść".
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...