czwartek, 3 maja 2012

Tortille z pieczonym kurczakiem i zakąską Marcina


























Dzisiaj sposób na wykorzystanie resztek z obiadu... tortille...
Można je nadziewać wszystkim co się ma w lodówce, podgrzewać przed zawijaniem lub po,  podawaćna obiad lub jako przekąskę, nam wybornie skomponowały się z piwem :)


Składniki dla 2 osób:
  • 2 tortille (użyłam pomidorowej zakupionej podczas tygodnia meksykańskiego w Lidlu)
  • resztki pieczonego kurczaka (ten akurat piekł się w garnku rzymskim z mandarynkami)
  • pomidor lub kilka koktailowych
  • bazylia
  • majonez lub zakąska Marcina
Resztki pieczonego kurczaka obrałam ze skóry i kości, porwałam na małe kawałki i podgrzałm na patelni na maśle klarowanym z odrobiną sosu sojowego i tabasco. 
Tortille wysmarowałam zakąską Marcina, położyłam trochę kurczaka, pomidorki pokrojone na ćwiartki, liście bazylii, zawinęłam, przekroiłam na pół i gotowe!


Teraz tajny przepis na zakąskę Marcina.


Składniki:
  • kawałek żółtego sera
  • kilka ząbków czosnku
  • łyżka lub 2 majonezu
Ser zetrzeć na tarce, czosnek wycisnąć, całość wymieszać z majonezem. Oczywiście ilość użytych ząbków czosnku jest zmienna w zależności od możliwości częstowanych osób, ja zdaję się mieć dużo, bo zionę ogniem po każdym kęsie...


Czasem zakąska jest podawana w komplecie z kanapką Marcina:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...