czwartek, 17 maja 2012

Drożdżowa baba z truskawkami i kruszonką


Trochę brzydkie mi zdjęcie iPhone zrobił, ale baba była naprawdę pyszna, uwierzcie :)
Przepis zaczerpnęłam z mojej ulubionej strony kwestiasmaku.com.
Baba rosła jak szalona, ledwo wyjęłam ją z piekarnika taka była wielka :)


Składniki na babę w tortownicy 28 cm:

  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 kostka masła lub margaryny
  • 4 jajka
  • 50 g świeżych drożdży
  • 4 szklanki mąki 
  • ok. 1/2 kg owoców, ja do tego ciasta na zdjęciu dałam paczkę mrożonych truskawek
  • cukier puder do posypania ciasta


Kruszonka:

  • 100 g mąki
  • po 50 g masła i cukru



Mleko, cukier i masło podgrzewać do rozpuszczenia się wszystkich składników, ostudzić, wbić ubite jajka, dodać pokruszone drożdże, wymieszać, przykryć ściereczką i odstawić na kilka godzin lub całą noc.
Jak już sobie porządnie urośnie dodać przesianą mąkę i wyrabiać przez ok. 15 minut.
Ciasto wyłożyć do tortownicy o średnicy 28 cm wysmarowanej olejem.
Składniki na kruszonkę wrzucić do garnuszka i podgrzewać mieszając do utworzenia się grudkowatej kruszonki.
Na ciasto wyłożyć owoce i kruszonkę.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na:

  • 20 minut przy otwartych drzwiczkach żeby ciasto urosło
  • kolejne 40 minut przy zamkniętych drzwiczkach piec na złoty kolor.

Posypać cukrem pudrem.


A tak wyglądała w wersji z truskawkami, rabarbarem, ananasem, kruszonką i migdałami...


4 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...