piątek, 16 listopada 2012

Keczup domowej produkcji baaaardzo ostrrrryy


Trochę późno ten przepis się pojawia, pomidory już ciężko kupić, u mnie są jeszcze na bazarku w Falenicy u Pana Ziółko, ale trzeba się pośpieszyć...
Nie mogłam Wam go jednak nie pokazać, wydawało mi się, że zrobiłam tak ostry keczup, że go dzieci nie ruszą, a dzieci nie ruszają już keczupów w czerwonych plastikowych opakowaniach...

Składniki na ok. 8 słoiczków dżemowych:


  • 5 kg pomidorów
  • 3 spore cebule
  • 4-5 papryczek chili
  • 1/2 szklanki oliwy z oliwek
  • 1/4 szklanki octu jabłkowego
  • 2 łyżki cukru
  • opakowanie ziół prowansalskich Kamis
  • łyżka słodkiej papryki w proszku
  • łyżka soli
  • trochę pieprzu


Pomidory pokroiłam na ćwiartki, dodałam cebulę pokrojoną na grube plastry i całe papryczki chili. Postawiłam na gazie i gotowałam tę zupę przez jakieś 5-6 godzin... przetarłam przecierakiem, dodałam resztę składników i pogotowałam jeszcze godzinkę... wrzątek wlałam do wyparzonych słoików, zakręcone postawiłam dnem do góry, przykryłam kocykiem i zostawiłam do ostygnięcia, nie pasteryzowałam...
Mi wyszło 8 słoiczków, ale Wam może wyjść mniej lub więcej, wszystko zależy od tego jak wodniste pomidory kupicie i jaką gęstość keczupu będziecie chcieli uzyskać.

Spróbujcie, jak nie w tym to w przyszłym roku, jest pyszny...

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...