niedziela, 12 sierpnia 2012

Kurczak według Okrasy z kopytkami - kuchnia Lidla



Danie przyrządzone według przepisu Okrasy (kampania Lidla - Pascal kontra Okrasa).

Składniki dla 2 osób:

  • podwójna pierś kurczaka
  • 6 plastrów salami chorizo
  • trochę starkowanego sera Manchego
  • garść bazyli
  • łyżka startej skórki cytryny
  • sól, pieprz do smaku
  • 2 łyżki oleju do smażenia
  • łyżka oliwy z oliwek

Pierś z kurczaka przeciąć na pół i w każdej wzdłuż wykroić kieszonkę, natrzeć oliwą, solą, pieprzem i skórką z cytryny (również w kieszonkach), odstawić na 2 godziny (u mnie leżały przez noc).
Podsmażyć leciutko na oleju, tak żeby mięso wciąż było surowe w środku, wyjąć, do kieszonek włożyć salami i bazylię, spiąć wykałaczkami (ja nie spięłam :), położyć w naczyniu do zapiekania, ułożyć na mięsie starkowany ser i włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 15 minut.

Po wyjęciu pozwolić mięsu ochłonąć przez 5 minut a następnie pokroić w plastry.

Ja podałam kurczaka z własnoręcznie przygotowanymi kopytkami, u mnie akurat zostały po obiedzie ziemniaki z koperkiem, więc i kopytka były koperkowe :)
Kopytka robiłam pierwszy raz w życiu, więc nawet nie bardzo mogę podać proporcje.... ale spróbuję - zostało mi ugotowanych ziemniaków jakieś pół kilo, przecisnęłam je przez praskę, dałam jajko, jakieś 4 czubate łyżki mąki, zagniotłam dosyć luźne ciasto (bałam się że wyjdą twarde), na stolnicy porządnie posypanej mąką naszykowałam wałeczki, spłaszczyłam je i pokroiłam na mniej więcej centymetrowe kawałki. Wrzuciłam na osolony wrzątek i zaraz po wypłynięciu wyjełam łyżką cedzakową, ułożyłam na talerzu i polałam stopionym masłem.
I co? Nie taki diabeł straszny jak go malują, bo wyszły przepyszne!!!




4 komentarze:

  1. mnie sie ten przepis bardzo podoba, a jak Twoje odczucia, smaczny ten kurczak????

    OdpowiedzUsuń
  2. Też robiłam wg przepisu Okrasy i pewnie nie raz to powtórzę, z kopytkami na pewno pyszne:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...